• Home
  • Verhalen
    • Klimaat
    • New Eden
    • Europea
  • Tech
    • Project Crusoe
    • 3D-printing
      • 3D-printed!
    • Blockchain
    • Het Game-PC-avontuur
    • Pinball
      • Virtual Pinball
    • Open Source
  • Reviews
    • Game-reviews
    • Pinball-reviews
    • Verhaal/boek-reviews
  • Serieuzere onderwerpen
  • Over mij
    • Professioneel
      • Stage
      • Extra opleidingen
      • Hackatons
✕

Gods Unchained: Hearthstone op de Blockchain?

Blockchain, Game-reviews

Gods Unchained: Hearthstone op de Blockchain?

Joris 7 juli 2020

Er is een nieuwe speler op de markt van de Online Collectible Card Games. Een markt die lange tijd werd gedomineerd door het spel ‘Heartstone’ van Blizzard, krijgt concurrentie uit verschillende hoeken. Enerzijds ‘Magic The Gathering Arena’, een online implementatie van het razendpopulaire Magic The Gathering kaartspel.

Gods Unchained is een andere opkomende die ondertussen al kan opscheppen met meer dan 100 000 spelers.

Er zijn enkele punten die dit spel uniek maken tegenover de rest.

Ik begin met het belangrijkste punt: je kaarten zijn, in tegenstelling tot andere online kaartspellen, opgeslagen in de blockchain. Ja, dat lees je goed: je hebt ook echt bezit van (het grootste deel) van je kaarten. Je kunt ze kopen en verkopen met andere mensen als je wenst, net zoals bij de ‘ouderwetste’ cardgames.

Dit werkt als volgt: er zijn verschillende versies van kaarten. De laagste kwaliteit heet Plain en zit standaard in je account, niet in de blockchain. Er zit echter een functionaliteit in G:U waarmee je twee dezelfde van deze plain kaarten kunt ‘fuseren’ met behulp van een currency die je dagelijks verdient met spelen. Zodra je kaart is gefused heeft het een hogere kwaliteit en ben je in principe 1 exemplaar kwijt, maar heb je wel een betere kwaliteit kaart in de plaats. Vervolgens kun je dit proces herhalen met vanaf hier telkens 5 exact dezelfde kaarten van dezelfde kwaliteit om een enkele hogere kwaliteit kaart te krijgen. Hogere kwaliteit levert meer op op de Market, ook al is de functionaliteit exact hetzelfde.

Gefuseerde kaarten én kaarten die je opent uit betaalde boosters komen gelijk in de blockchain in je eigen wallet. Van hieruit kun je ze op een variateit aan sites, maar ook via een officiële market in het spel zelf, verkopen.

Betaalde boosters zijn handig, maar niet verplicht. Op dit moment kun je voor 0.16 ether ongeveer een Rare Chest kopen, welke 6 Rare Boosters van de Genesis-set bevat met ieder 5 kaarten. Als je wat meer geld over hebt kun je voor ongeveer 0,75 ether (op moment van schrijven ongeveer 157,5 euro) een Legendary Chest kopen. Zelfde principe als de Rare Chest, maar dan met betere kaarten.

Een andere manier die ik iedereen aanraad om te starten is met gewoon in het weekend te spelen. Ieder weekend is er een best-of-25, wat betekent dat van je eerste 25 potjes in het weekend wordt bekeken hoevaak je wint en hoevaak je verliest. Des te meer wins, des te betere prijzen. Deze prijzen worden iedere woensdag ongeveer uitgekeerd en zijn in de vorm van Core boosters. Des te meer wins hier, des te hoger de hoeveelheid en kwaliteit van boosters die je krijgt.

Qua gameplay zie je enorm veel gelijkenissen met Hearthstone: zowel qua effecten van kaarten (gedeeltelijk, vaak andere namen voor ongeveer zelfde effect), maar ook de manier van mana. Bij Gods Unchained krijg je de eerste beurten iedere beurt een mana meer als de vorige beurt, maar na het 4e mana crystal zul je 2 beurten moeten wachten op je 5e, en zo loopt dit een beetje op tot 9 crystals.

Op het moment van schrijven maakt het spel zich op voor de eerste officiële ‘release’ van een set nieuwe kaarten genaamd Trial Of The Gods. Deze kaarten beloven een hele nieuwe meta te brengen.

Daarnaast is men druk in de weer met iets genaamd ‘ImmutableX’, wat het probleem met de kosten van Ethereum zou moeten oplossen voor het spel. Dit zou een soort aparte blockchain zijn naar ik begrijp, waarbij transacties worden gebundeld in plaats van iedere transactie apart aan te bieden aan de Ethereum-chain. Op deze manier wil men de kosten voor het ‘minten’ -lees: eigendom krijgen over je kaarten- willen verminderen.

Ik hou jullie up to date met de vorderingen van het spel!

Author: Joris

Previous Article

New Eden: Verloren: Twee personen, een begin

Next Article

Toren IV: Het begin

Een reactie achterlaten Reactie annuleren

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Latest Posts

Embrace Event 2: Voor het eerst de ring in!

Embrace Event 2: Voor het eerst de ring in!

London: dag 1 & 2

Update juni: we blijven gaan!

  • Computer
    • Intel i7 14700K
    • Nvidia RTX 4070Ti Super
    • 64GB RAM
    • 5TB Storage
  • VR
    • Oculus Quest 2
  • Machines
    • Felix Pro 3 3D Printer
    • Snapmaker F350
    • Snapmaker A250

Archieven

  • mei 2025 (1)
  • juli 2024 (1)
  • juni 2024 (1)
  • mei 2024 (1)
  • maart 2024 (1)
  • januari 2023 (2)
  • januari 2022 (2)
  • oktober 2021 (1)
  • mei 2021 (2)
  • april 2021 (1)
  • maart 2021 (2)
  • februari 2021 (2)
  • januari 2021 (5)
  • december 2020 (3)
  • november 2020 (1)
  • juli 2020 (1)
  • februari 2020 (4)
  • september 2019 (1)
  • juni 2019 (1)
  • mei 2019 (6)
  • april 2019 (2)
  • maart 2019 (21)
  • februari 2019 (2)
  • december 2018 (1)
  • september 2018 (1)
  • februari 2018 (2)
  • februari 2017 (2)
  • januari 2017 (1)
  • oktober 2016 (10)

Categorieën

  • 3D-printing (6)
  • Apps (5)
  • Blockchain (14)
  • Crypto-reviews (4)
  • Europea (9)
  • Extra opleidingen (1)
  • Game-reviews (3)
  • Hackatons (1)
  • Handleidingen (1)
  • Het verhaal achter de kast (1)
  • Klimaat (4)
  • Links (2)
  • New Eden (13)
  • Open Source (2)
  • Overzicht (6)
  • Pinball (6)
  • Pinball-reviews (1)
  • Professioneel (5)
  • Project Crusoe (3)
  • Reizen (1)
  • Reviews (5)
  • Serieuzere onderwerpen (4)
  • Stage (4)
  • Tech (6)
  • Verhaal/boek-reviews (1)
  • Verhalen (20)
  • Virtual Pinball (12)
  • voortgang (26)

2017-2024 Joris de Kruijf

Arba WordPress Theme by XstreamThemes.